Sporządzenie aktu zgonu
Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd stanu cywilnego miejsca, w którym nastąpił zgon,
dla Miasta Szczawna-Zdroju i Gminy Stare Bogaczowice Urząd Stanu Cywilnego w Szczawnie-Zdroju (pokój nr 35)
tel. 74 849 39 35
Wymagane dokumenty:
- Karta zgonu,
- Dokument tożsamości osoby zmarłej,
- Dokument tożsamości osoby zgłaszającej zgon.
Sporządzenie aktu zgonu (odpis skrócony aktu zgonu wydawany z urzędu w liczbie 1 egzemplarza zwolniony jest z opłaty skarbowej)
Termin i sposób załatwienia sprawy:
- niezwłocznie
Uwagi:
- zgon osoby należy zgłosić najpóźniej w ciągu 3 dni od dnia zgonu,
- do zgłoszenia zgonu są obowiązani w kolejności:
a) małżonek lub dzieci zmarłego,
b) najbliżsi krewni lub powinowaci,
c) osoby zamieszkałe w lokalu, w którym nastąpił zgon,
d) osoby, które były obecne przy zgonie lub naocznie się o nim przekonały,
e) administrator domu, w którym nastąpił zgon.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego
- Ustawa z dnia 25 lutego 1964 r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy