Sporządzenie aktu zgonu

Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd stanu cywilnego miejsca, w którym nastąpił zgon,

dla Miasta Szczawna-Zdroju i Gminy Stare Bogaczowice Urząd Stanu Cywilnego w Szczawnie-Zdroju (pokój nr 35)
tel. 74 849 39 35

Wymagane dokumenty:

  • Karta zgonu,
  • Dokument tożsamości osoby zmarłej,
  • Dokument tożsamości osoby zgłaszającej zgon.
Opłaty:
Sporządzenie aktu zgonu (odpis skrócony aktu zgonu wydawany z urzędu w liczbie 1 egzemplarza zwolniony jest z opłaty skarbowej)

Termin i sposób załatwienia sprawy:
- niezwłocznie

Uwagi:
- zgon osoby należy zgłosić najpóźniej w ciągu 3 dni od dnia zgonu,
- do zgłoszenia zgonu są obowiązani w kolejności:
a) małżonek lub dzieci zmarłego,
b) najbliżsi krewni lub powinowaci,
c) osoby zamieszkałe w lokalu, w którym nastąpił zgon,
d) osoby, które były obecne przy zgonie lub naocznie się o nim przekonały,
e) administrator domu, w którym nastąpił zgon.

Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego
- Ustawa z dnia 25 lutego 1964 r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy

 

 

Wytworzył:
Udostępnił:
Piechaczyk Paula
(2004-01-29 11:01:21)
Ostatnio zmodyfikował:
Agnieszka Królikowska
(2024-02-01 12:40:06)

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki