Zastrzeżenie albo cofnięcie zastrzeżenia numeru PESEL
Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
Wniosek o zastrzeżenie albo cofnięcie zastrzeżenia numeru PESEL można złożyć w organie dowolnej gminy.
Biuro Ewidencji Ludności (pokój nr 35).
tel. 74 849 39 35
Godziny przyjmowania klientów:
W godzinach pracy Urzędu.
Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
Wniosek o zastrzeżenie albo cofnięcie zastrzeżenia numeru PESEL może złożyć osoba pełnoletnia, której dane są zgromadzone w rejestrze PESEL.
Wniosek o zastrzeżenie albo cofnięcie zastrzeżenia numeru PESEL składa się osobiście na piśmie utrwalonym w postaci papierowej, opatrzonym własnoręcznym czytelnym podpisem. W imieniu osoby nieposiadającej zdolności do czynności prawnych lub posiadającej ograniczoną zdolność do czynności prawnych wniosek składa opiekun, kurator.
Opłaty:
Brak opłat.
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Niezwłocznie, z chwilą złożenia wniosku o zastrzeżenie albo cofnięcie zastrzeżenia numeru PESEL.
Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności.
Wymagane wnioski i dokumenty:
- wniosek o zastrzeżenie albo cofnięcie zastrzeżenia numeru PESEL;
- dokument tożsamości: dowód osobisty, paszport;
- jeżeli wnioskodawcą jest cudzoziemiec dokument podróży lub inny dokument potwierdzający tożsamość
i obywatelstwo.