☰ Menu Prawe Menu ☰
Urząd Miejski w Szczawnie-Zdroju

Piątek 22.09.2023

A A A A
A A+ A++
zaawansowane

Sporządzenie aktu zgonu

Sporządzenie aktu zgonu


Wymagane dokumenty:
1. Karta zgonu,
2. Dokument tożsamości osoby zmarłej.

Opłaty:
- sporządzenie aktu zgonu (odpis skrócony aktu zgonu wydawane bezpośrednio po sporządzeniu aktu stanu cywilnego - w liczbie 3 egzemplarzy) - jest zwolnione z opłaty skarbowej (cz.II, kol.4, pkt 2, lit.b załącznika do ustawy z dnia 16.11.2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006 r. Nr 225, poz. 1635 z późn. zm.).

Miejsce złożenia dokumentów:
- urząd stanu cywilnego miejsca, w którym nastąpił zgon,
- dla Miasta Szczawna Zdroju Urząd Stanu Cywilnego w Szczawnie Zdroju (Urząd Miejski pok. nr 35),tel. 849 39 35.

Termin i sposób załatwienia sprawy:
- Niezwłocznie

Uwagi:
- zgon osoby należy zgłosić najpóźniej w ciągu 3 dni od dnia zgonu,
- do zgłoszenia zgonu są obowiązani w kolejności:
a) małżonek lub dzieci zmarłego,
b) najbliżsi krewni lub powinowaci,
c) osoby zamieszkałe w lokalu, w którym nastąpił zgon,
d) osoby, które były obecne przy zgonie lub naocznie się o nim przekonały,
e) administrator domu, w którym nastąpił zgon.

Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 29 września 1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (t.j. Dz. U. z 2011 r. Nr 212, poz. 1264),
- Ustawa z dnia 25 lutego 1964 r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy (Dz. U. z 1964 r. Nr 9, poz. 59 z późn. zmianami).

 

Wytworzył:
Grażyna Farmas
Udostępnił:
Piechaczyk Paula
(2004-01-29 11:01:21)
Ostatnio zmodyfikował:
Piechaczyk Paula
(2012-01-19 12:14:02)

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki    
 
liczba odwiedzin: 131047