Informacja na temat płatności dokonywanych przez Uzdrowiskową Gminę Miejską Szczawno-Zdrój na podstawie faktur

Uzdrowiskowa Gmina Miejska Szczawno-Zdrój informuje, że od 24 lipca 2018 r wszelkie płatności dokonywane przez Gminę Szczawno-Zdrój na podstawie faktur zakupu będą realizowane na zasadach podzielonej płatności (split payment).

Ustawa z dnia 15 grudnia 2017 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2018 r. poz. 62 ze zm.) wprowadzająca m.in. zmiany do ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 685 ze zm.) wprowadza mechanizm podzielonej płatności.

W celu dochowania należytej staranności przy realizacji transakcji, tym samym dla bezpieczeństwa podatku Vat Uzdrowiskowa Gmina Miejska Szczawno-Zdrój podjęła decyzję o stosowaniu podzielonej płatności.

Jednocześnie informujemy, iż Gmina będzie realizować płatności na rzecz kontrahentów prowadzących działalność gospodarczą  wyłącznie na ich rachunki firmowe.

Ustawa, w ust. 11 art. 62 c Prawa bankowego wskazuje, że w przypadku zapłaty za fakturę z zastosowaniem mechanizmu podzielonej płatności na rachunek bankowy, dla którego bank nie prowadzi rachunku Vat ( tzn. do prywatnych  rachunków  osób fizycznych), bank zwróci przelew na rachunek zleceniodawcy. Wskazanie na fakturze numeru rachunku firmowego jest niezbędne do prawidłowej realizacji płatności na zasadach split payment.

Wytworzył:
Udostępnił:
Piechaczyk Paula
(2018-07-26 05:44:22)
Ostatnio zmodyfikował:
Agnieszka Królikowska
(2022-02-15 11:58:25)